niedziela, 29 czerwca 2014

Zmienne.

Jak wiadomo, każdy program potrzebuje miejsca, gdzie zapisywane będą wyniki i dane potrzebne do jego pracy. Aby to miejsce zapewnić korzystamy ze zmiennych.
Każda zmienna musi mieć swoją nazwę oraz jasno określony typ. Podstawowe typy to:

  • całkowitoliczbowe
  • zmiennopozycyjne
  • logiczny
  • znakowy

Typy całkowite.

Zebrane są one w poniższej tabeli:


TypZajmowana PamięćZakres
byte8 bit / 1 Bajtod -128 do 127
short16 / 2od -32768 do 32767
int32 / 4od -2147483648 do 2147483647
long64 / 8od -9223372036854775808 do 9223372036854775807

Rozmiar zajmowanej przez dany typ pamięci jest w Javie stały i nie zależy od dodatkowych czynników takich jak system operacyjny.

Typy zmiennoprzecinkowe.

Mamy tu tylko dwie możliwości:

  • float - typ pojedynczej precyzji
  • double - typ podwójnej precyzji.

TypZajmowana PamięćZakres
float32 bit / 4 Bajtod -3,4e38 do 3,4e38
doube64 / 8od -1,8e308 do 1,8e308

Typ logiczny

Typ logiczny boolean może przyjmować tylko jedną z dwóch wartości: prawda (true) lub fałsz (false). Jest on wykorzystywany do sprawdzania różnego typu warunków np. w pętlach.

Typ znakowy

Typ char służy do reprezentacji znaków Unicode. Tak na prawdę reprezentacja ta to 16-bitowe kody liczbowe można więc na nich wykonywać operacje arytmetyczne.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz